[AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

Browse, publish and discuss user made sub-mods here

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by LancelotLoire » Thu Aug 10, 2017 14:41

I know about the Prisoner icons showing up when somebody isn't a prisoner, and the intrigue little side window thing. If you know of any other things like that lemme know. I'll try and take care of them this weekend when I have free time.
User avatar
LancelotLoire
 
Posts: 2706
Joined: Sat Mar 30, 2013 16:32

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by melancholyroar » Sat Aug 12, 2017 01:18

Ill do a second pass tonight and see if I notice anything else.
melancholyroar
 
Posts: 213
Joined: Sun Dec 13, 2015 19:28

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by melancholyroar » Tue Aug 15, 2017 23:47

Yeah thats seems to be everything that I see.
melancholyroar
 
Posts: 213
Joined: Sun Dec 13, 2015 19:28

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by StoneWallace17 » Wed Aug 16, 2017 00:24

Oh man. Guess I'll wait on this next update to start a new game now.
StoneWallace17
 
Posts: 75
Joined: Fri Jul 15, 2016 00:33

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by BeWarned » Wed Aug 16, 2017 18:37

I would also like to report that clicking the "new unit" button,or even using its shortcut(b),crashes the game on desktop.
Other than that,really enjoying the new Interface,can't wait for the few issues to be solved!
BeWarned
 
Posts: 1
Joined: Wed Aug 16, 2017 18:33

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by LancelotLoire » Wed Aug 16, 2017 22:37

@StoneWallace17: Why would you wait to start a new game? This is a graphical interface mod. That means it's 100 compatible with it both on AND off.

@BeWarned: Unable to repeat.
User avatar
LancelotLoire
 
Posts: 2706
Joined: Sat Mar 30, 2013 16:32

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by StoneWallace17 » Wed Aug 16, 2017 22:55

I thought so but wasn't entirely sure.
StoneWallace17
 
Posts: 75
Joined: Fri Jul 15, 2016 00:33

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by LancelotLoire » Thu Aug 17, 2017 11:38

new or rearranged traits, heavy event changes, map changes, title changes, history changes, game mechanic changes. Those kinda things are pretty much the big things that require new save games.

Interface based stuff (New graphics or tweaks to interface files like this interface, portraits and the like) are fine
User avatar
LancelotLoire
 
Posts: 2706
Joined: Sat Mar 30, 2013 16:32

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by melancholyroar » Thu Aug 17, 2017 22:52

BTW Lancelot, thanks for keeping up with this. It really does enhance the whole experience.
melancholyroar
 
Posts: 213
Joined: Sun Dec 13, 2015 19:28

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by LancelotLoire » Fri Aug 18, 2017 11:33

@melancholyroar: Don't mention it haha. This mod is like the only major graphical interface mod out there vanilla or otherwise. Except for the map it works pretty good for vanilla as well. Would be a shame not to have access to it!
User avatar
LancelotLoire
 
Posts: 2706
Joined: Sat Mar 30, 2013 16:32

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by melancholyroar » Sat Aug 19, 2017 23:56

Any idea when the new update for it might be finished? :D
melancholyroar
 
Posts: 213
Joined: Sun Dec 13, 2015 19:28

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by LancelotLoire » Sun Aug 20, 2017 02:21

At the moment, I dunno haha. I can't seem to figure out how to fix that blasted side window on the interface. Albeit I haven't been spending too much time worrying about it haha.
User avatar
LancelotLoire
 
Posts: 2706
Joined: Sat Mar 30, 2013 16:32

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by StoneWallace17 » Sun Aug 20, 2017 02:29

Which window is this, the mass ransom/execute and prisoner filter one? I haven't used that one too much anyway.

Is the prisoner icon showing up on free characters an easy thing to fix? I'd settle for that being fixed.
StoneWallace17
 
Posts: 75
Joined: Fri Jul 15, 2016 00:33

Re: [AGOT 1.5.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2LANCELOTc]

PostPosted by LancelotLoire » Sun Aug 20, 2017 07:36

DELETED BIG STUFF UP HERE.

Ohhh you have got to be kidding me, so I just inadvertently figured out what was wrong and completely fixed it lol. Okay with that fixed..

AGOT Interface Overhaul version 1.5.2LANCELOTc for version 1.5.1 of AGOT

Bug fixes:
+Side bar on the Plot window AND faction windows is removed. I also repaired the Plot background graphic so now the different decisions can be easily seen at all times (Tame a Dragon, Host a feast, Employ courtiers blah blah blah).
+Fixed the prisoner icon overlays so they now only appear when a character is imprisoned (Not constantly as before)


@StoneWallace17/melancholyroar: You wanna know what the problem was? LOL. The plots_bg.dds file was in the gfx/ folder... It needed to be in the gfx/interface/ folder. UGHHH all that issue and looking to try and find wtf the problem was and it was just the graphic file was in the wrong location!
Last edited by LancelotLoire on Sun Aug 20, 2017 09:21, edited 1 time in total.
User avatar
LancelotLoire
 
Posts: 2706
Joined: Sat Mar 30, 2013 16:32

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by StoneWallace17 » Sun Aug 20, 2017 08:05

Haha. Well at least it was an easy fix when you figured it out. Thanks for the update :)
StoneWallace17
 
Posts: 75
Joined: Fri Jul 15, 2016 00:33

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by melancholyroar » Sun Aug 20, 2017 12:38

HAha Indeed thanks. BTW do you know how to turn down the transparency for the tooltip box?
melancholyroar
 
Posts: 213
Joined: Sun Dec 13, 2015 19:28

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by LancelotLoire » Sun Aug 20, 2017 13:13

The background... yes. Text on the background no idea :p

My instructions are with GIMP, guessing stuff from other graphical editors would be similar
open AGOT Interface Overhaul/gfx/interface/tooltip_bg.dds
With box selection, select from 8x8 to 88x88
Open the eraser tool, set to a solid bar. Change size dimension to something like 800. Set opacity level to like 25 or 50. Click within the boxed in area. If opacity isn't too liking, click again :p.
When at level of opacity you like, [F]ile, Overwrite tooltip_bg.dds

Technically you could just opaque the entire thing, but the stuff outside of 8x8 to 88x88 is just the border and looks nicer when not transparent.
User avatar
LancelotLoire
 
Posts: 2706
Joined: Sat Mar 30, 2013 16:32

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by K-B-K » Mon Aug 28, 2017 02:24

Hey guys, did anyone ever figure out what might be causing this?

Image
K-B-K
 
Posts: 32
Joined: Wed Jun 04, 2014 17:18

Re: [AGOT 1.4.1] Custom Interface Graphics [Ver. 1.5.2.2]

PostPosted by melancholyroar » Mon Aug 28, 2017 05:39

Havent had that issue :P
melancholyroar
 
Posts: 213
Joined: Sun Dec 13, 2015 19:28

Previous

Return to Sub-Mods

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests